Tilføje nogle ildkraft til din PR

Sure, som taktik normalt præsenteret for erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere, særlige begivenheder, er brochurer og pressemeddelelser fint.
Men de er ikke de høj-oktan PR ildkraft du nødt til at levere vækst resultater som nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; accelererende udsigten kontakter; stigende medlemskab programmer; kunder at foretage gentagne køb; rebounds i showroom besøg, eller kapital givere og angive kilder ser din måde.
Når du føjer sådan ildkraft, bør du se stærkere relationer med uddannelse, labor, finansielle og healthcare interesser; nye community service og sponsorering muligheder; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, ikke at tale om nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Og her er den nøgle, der kan låse sådan en guldgrube, den underliggende forudsætning om public relations: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Der synes ingen tvivl om, at du som leder arbejder hårdt på at forsikre, at din vigtigste udenfor publikum se dine operationer, produkter eller tjenester i den bedst mulige lys. Hvilket er grunden til du skal forsikre dig, at din PR folk er helt om bord på denne indsats. Vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Fordi du skal overvåge opfattelsen af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum, tage lidt tid til at gennemgå PR blueprint i detaljer med dine medarbejdere. Overveje spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Du har et valg, der håndterer perception overvågning faser af dit program. Naturligvis kan professionel undersøgelse mennesker gøre jobbet, hvis budgettet er tilgængelige. Men heldigvis din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte til sårende adfærd.
Nu, lad os tale om dine offentlige forbindelser mål. Du har brug for en, der taler til “energiproblematikken” som dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Efter al sandsynlighed, vil det kræve opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.
Ja, din strategi nu vil vise dig, hvordan man kommer derhen. Men husk, at du har kun tre strategiske valg, når det kommer til håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Som lykken ville have det, vil en dårlig strategi pick smager sauteed svesker, så være sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ønsker ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Her skal du overbevise en publikum til din tankegang ved at oprette bare den rigtige, korrigerende sprog. Hvilket er grunden til, at vi leder efter ord, der er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Dette er et must, hvis du er til at ordne en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, hvilket fører til de adfærd, du ønsker.
Nu udvælge vi kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Få input fra din kommunikation specialister og gennemse din meddelelse for virkning og overtalelsesevne. Der er snesevis af tilgængelige taktik spænder fra indlæg, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Bare vær sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Uheldigt, men sandt, troværdigheden af en besked kan afhænge af hvordan det er leveret. Så du kan tænke på at indføre det til mindre forsamlinger i stedet for at bruge højere profil kommunikation såsom pressemeddelelser eller talkshow optrædener. Når emnet for en statusrapport er foreslået, ved du, det er tid for dig og din PR folk at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. De samme spørgsmål, du brugte i den første benchmark session vil gøre pænt igen. Men denne gang, du vil være at se nøje for tegn på, at din kommunikation taktik har arbejdet og at den negative opfattelse ændres i din retning.
Hvis tålmodighed synes kort sagt forsyning, tingene kan altid være skudt med et bredere udvalg af kommunikation taktik og øget frekvenser.
Høj-oktan PR ildkraft gør hele forskellen når du beslutter at gøre noget positivt om opførsel af de vigtige uden for publikum i jeres at de fleste påvirker din operation.
Du vil gøre det ved at oprette eksterne interessenter adfærdsændring fører direkte til dine ledelsesmæssige mål. Og ved at overtale de centrale udenfor folk til din måde at tænke, således flytte dem til at træffe foranstaltninger, der giver mulighed for din virksomhed, non-profit eller association til at lykkes.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 995 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *